مسئول بسيج جامعه زنان با اشاره به اينكه آموزش جامع و اصولي به خانواده‌ها براي پيشگيري از اعتياد ضرروت دارد، گفت: بسيج جامعه زنان آمادگي دارد اقدامات لازم را در جهت همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر براي مبارزه و پيشگيري از اعتياد در كنار ساير دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي انجام دهد.

مهين نوروزي فر در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر نياز اساسي به فرهنگ سازي و آموزش جامع و اصولي به خانواده‌ها دارد. اين مساله در صورت توجه به ان مي‌تواند نتايج مطلوب و ماندگاري را به همراه داشته باشد.

وي افزود: متأسفانه امروزه بسياري از اموزش‌هاي ارائه شده در جهت پيشگيري و مبارزه با اعتياد سوري بوده و به صورت اصولي به افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان ارائه نمي‌شود لذا نمي‌توان انتظار موفقيت‌هاي پايدار در اين حوزه را داشت. مسئول بسيج جامعه زنان با اشاره به اينكه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال اقدام و عمل نامگذاري شده است، افزود: اين مسأله بايد در دستور همه سازمان‌ها قرار گيرد تا آينده اي درخشان را در ايران اسلامي شاهد باشيم. همچنين اين شعار سبب شده اعتياد به صورت كامل ريشه كن شود چرا كه با عملياتي كردن برنامه‌ها توفيق‌ها حاصل خواهد شد.

نوروزي فر با بيان اينكه متأسفانه قبح سيگار و قليان كشيدن در ميان خانواده‌ها در حال نابودي است، عنوان كرد: استعمال اين مواد فرد را چندگام به اعتياد مواد مخدر نزديك تر مي‌كند و اينكه اعضاي خانواده اين موضوع را يك پرستيژ يا كلاس معرفي كنند واقعا آسيب زا بوده و ناهنجاري‌هاي اجتماعي را به دنبال دارد. وي گفت: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر اقدامات فرهنگي توسط دولت و مردم را طلب مي‌كند. اينكه فقط مسئولان پاي كار آيند به جواب و نتيجه نخواهيم رسيد لذا مشاركت مردم در رفع اين مشكل از ضروريات است.

مسئول بسيج جامعه زنان با تأكيد بر اينكه نظارت بر آرايشگاه‌هاي زنانه بايد به صورت جدي انجام شود، اظهارداشت: امروزه بسياري از دختران و زنان ما ناآگاهانه و به دليل كسب زيبايي و لاغري به سمت اين مواد رفته كه آرايشگاه‌ها يكي از سر منشاءهاي آن محسوب مي‌شود. لذا بازديد سرزده از اين اماكن جهت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد بسيار حائز اهميت است.

نوروزي فر به موضوع زندانيان و آسيب‌هايي كه براي خانواده‌هاي آنها مطرح است، اشاره كرد و گفت: اين موضوع سبب بروز چالش هاي فراوان در جامعه به ويژه اعتياد شده است لذا براي درمان به موقع معتادان بايد اقدام و اشتغالزايي خانواده زندانيان و معتادان بهبود يافته را فراهم كرد تا شاهد افزايش نرخ اعتياد و يا بازگشت مجدد معتادان بهبود يافته به چرخه اعتياد نباشيم.

وي با بيان اينكه بسيج در بيش از ۲۸ قشر فعاليت دارد، خاطرنشان ساخت: بسيج جامعه زنان يكي از اين بخش‌ها بوده و آمادگي دارد اقدامات لازم را در جهت همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر براي مبارزه و پيشگيري از اعتياد در كنار ساير دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي انجام دهد.

مسئول بسيج جامعه زنان در پايان گفت: در همين راستا سال گذشته چندين جلسه اصلي در حوزه مبارزه با اعتياد و راهكارهاي پيشگيري از اين مسئله و رفع معضل كاهش سن اعتياد برگزار كرديم.
منبع خبر: روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر ۹۵.۰۳.۰۸ 

نظر بدهید