متأسفانه امروزه شاهد در دسترس بودن انواع بسیاری از مواد مخدر، مواد توهم زا و روان گردان در بین نوجوانان، جوانان اعم از زن و مرد در جامعه هستیم که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به مصرف کرده و پس از مدتی دچار علائم اعتیاد می گردند و نه تنها از لحاظ فیزیکی و روانی خود را درگیر این معضل خانمان سوز می کنند بلکه از لحاظ زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، زناشویی، شغلی، تحصیلی، اقتصادی خود را وارد عرصه جبران ناپذیری می کند.

طبق آمار بدست آمده شاهد بیماری های ویروسی و عفونی خطرناک ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در جامعه بوده ایم ایدز، هپاتیت یکی از هزاران بیماری های خطرناک ناشی از سوء مصرف می باشد. در حالیکه خود سوء مصرف مواد مخدر سبب بروز بیشمار بیماری ها و اختلالات جسمی و روانی می شود که در طول زمان مصرف فرد را همراهی کرده و سبب بروز حالتهایی از قبیل؛ افسردگی، نامیدی، انزوا، پرخاشگری، عدم توانایی در به انجام رساندن مسئولیت های کوچک تا بزرگ، عدم کنترل رفتار، عدم توانایی در تصمیم گیری و … می شود.

ترک مواد مخدر

ترک مواد مخدر متناسب با نوع ماده مخدر، میزان مصرف، مدت زمان مصرف، شرایط جسمانی و روانی فرد بسیار متفاوت و پیچیده است ولی با توجه به دانش و علم پزشکی روز دنیا امری غیر ممکن نیست. با این حال افرادی که سوء مصرف دارند با تصمیم قاطعانه و به تنهایی نمی توانند اقدام به ترک ماده مخدر مصرفی خود بکنند چرا که این افراد از لحاظ جسمانی درگیر شده و دچار بیماری های خاص مصرف گشته اند و نیازمند آن هستند که تحت نظر پزشک متخصص نسبت به درمان بیماری های جسمی خود اقدام نمایند. از سوی دیگر با سوء مصرف ماده مخدر این افراد از نظر روانی و روحی نیز به نوعی بیمار تلقی می گردند و می بایست اختلالات روحی که فرد بدان دچار گشته را نیز درمان کرد.

مواد اعتیادآور

ترک اعتیاد به مواد مخدر همواره با درد و رنج بوده، چرا که این افراد به دلیل شرایط جسمانی و روانی که پیدا می کنند غالباً توسط دیگران بالاخص عزیزانشان طرد می شوند و همین امر افسردگی و انزوا در این افراد تشدید می نماید. بنابراین حمایت های عاطفی و مالی خانواده و اطرافیان در روند بهبود بیمار در کنار روش های دارویی و غیر دارویی می تواند کمک شایانی به سرعت بخشیدن سلامت بیمار داشته باشد.

ترک مواد مخدر در منزل

 ترک ماده مخدر امری سهل و آسان نیست که فرد برای رهایی از آن در منزل و به تنهایی بی آنکه دانش کافی داشته باشد نسبت به آن اقدام نماید. چرا که بارها شاهد آن بوده ایم که فرد تصمیم به ترک گرفته ولی پس از ساعتی که علائم قطع مصرف بروز می دهد با پرخاشگری، خشونت و بروز دیگر حالتهای ناشی از مصرف ماده مخدر عودت به مصرف می کند و چه بسا اقدام ناآگاهانه جهت ترک اعتیاد می تواند سبب افزایش عوارض ناشی از مصرف نیز گردد.

ترک مواد مخدر با داروهای نادرست

از طرفی دیگر، شاهد آن هستیم که در برخی از مراکز درمانی نسبت به ترک ماده مخدر برنامه های دارو درمانی با داروهایی چون متادون و یا بوپرنورفین اقدام به ترک فرد می کنند که علیرغم باور غلط این افراد خود این مواد نیز به تدریج سبب بروز اعتیاد به متادون و بوپرنورفین می گردد. و فرد پس از رهایی و ترک از ماده مخدر مصرفی با داروهای فوق الذکر نیاز به آن دارند تا یک دوره دیگر نسبت به ترک اعتیاد این داروها اقدام کنند.

انواع شیوه های ترک اعتیاد:

– ترک اعتیاد با قطع مصرف ماده مخدر و بدون استفاده از دارو

– ترک اعتیاد با قطع مصرف ماده مخدر و استفاده از دارو

– ترک اعتیاد سنتی با کم کردن مقدار مصرف ماده مخدر

در کنار موارد اشاره شده در بالا، مشاوره های درمانی (فردی، گروهی، خانوادگی) تأثیر بسزایی دارد.

ترک مواد مخدر

بهترین روش ترک اعتیاد به مواد مخدر

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، درمان بیماری سوء مصرف بسیار سخت است و بی شک نیاز به دانش پزشکی و تخصص دارد و می توان مناسب ترین و بهترین روش ترک اعتیاد مواد مخدر را مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد معتبر دانست. کلینیک ترک اعتیاد و مشاوره دی، با سابقه ای درخشان بالغ بر ۲۰ سال، دارای کاملترین تیم پزشکی، روان پزشکی، روان شناسی، روان پرستار، پرسنل دوره دیده و … با تجربه ای در درمان بیش از دهها هزار نفر از اقصی نقاط ایران بی شک یکی از برگزیده ترین و بهترین کلینیک ترک اعتیاد در سراسر کشور شناخته شده است.

کلینیک ترک اعتیاد دی، تحت نظارت و سرپرستی دکتر شهرام حسام بختیاری از سال ۱۳۷۸ تلاش داشته تا با ارائه بهترین خدمات کیفی، کمی و پیشرفته خود در این مرکز، در جهت بهبود بیماران به روش های دارو درمانی، سم زدایی مواد، درمان سرپایی، درمان نگهدارنده و یا بستری گام مؤثری در مسیر سلامت بیماران داشته باشد.

پذیرش شبانه روزی و اورژانس بیماران روانپزشکی و دارای سوء مصرف مواد مخدر از دیگر مزایای این کلینیک به شمار می رود. کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دی در تمامی روزهای سال و بالاخص روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات ۲۴ ساعته به هموطنان عزیز می باشد.

جهت کسب مشاوره رایگان در زمینه ترک اعتیاد با شماره ۰۲۱ 75354 تماس بگیرید

 

نظر بدهید