جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: مواد مخدر صنعتی نقش بسزایی در زائل شدن عقل و احساسی شدن افراد دارد، به‌طوری‌که افرادی که شیشه مصرف می‌کنند، دچار توهم شده و دست به جنایات فجیع می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، سرهنگ «سلمان امیری» اظهار کرد: با بررسی جرائم و تجزیه‌وتحلیل شناسنامه‌ای مجرمان حوزه مواد مخدر در سه بخش قاچاقچیان حرفه‌ای، خرده‌فروشان و نگه‌دارندگان، برنامه‌ریزی مدونی برای کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر در استان قزوین انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که شماری از جوانان به سمت مواد مخدر رو آورده و به‌تبع آن، علاوه‌بر جرم حمل مواد مخدر، مرتکب جرائم دیگری مانند سرقت‌های خرد می‌شوند، به همین منظور، دستگیری و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر از مطالبات اصلی مردم است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در بازجویی‌ها و تحقیقات انجام‌شده از معتادان، مشخص شد که این دسته از افراد با خرده‌فروشان مواد در ارتباط هستند و اموال مسروقه را به ازای مقداری مواد مخدر ارائه می‌کنند که به‌این‌ترتیب، خرده‌فروشان به مال‌خری اموال مسروقه اشتغال می‌یابند و حامیان اصلی سارقان اموال خرد مانند لوازم داخل خودرو، انباری منازل و حتی طلاجات کودکان در کوچه و خیابان می‌شوند.

امیری ادامه داد: با ارتباط خرده‌فروشان مواد مخدر برای فروش اموال مسروقه با افراد مال‌خر دیگر، شبکه‌هایی ایجاد می‌شود که پلیس با اجرای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده و دستگیری این افراد، ارتقاء امنیت را در حوزه‌های شهری و برون‌شهری برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به تأثیر منفی مواد مخدر و عاملان توزیع آن در ابعاد ذهنی و عینی در سطح جامعه، افزود: مواد مخدر صنعتی نقش به‌سزایی در زائل شدن عقل و احساسی شدن افراد دارد و افرادی که شیشه مصرف می‌کنند، دچار توهم شده و دست به جنایات فجیع می‌زنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کم نیست قتل‌هایی که به‌واسطه مصرف مواد مخدر صنعتی صورت می‌گیرد و به همین نسبت در وقوع نزاع‌های فردی و تبدیل آن به نزاع‌های دسته‌جمعی نقش مؤثری دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی پلیس و گرفتن اخبار مردمی مربوط به تحرکات مجرمان و افراد مشکوک، می‌تواند در کاهش عرضه و تقاضای موادمخدر مؤثر باشد و فضا را برای این افراد ناامن کند و با جمع‌آوری آنان، جامعه را از این آفت بزرگ نجات داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر بدهید