کلینیک ترک اعتیاد دی بعنوان اولین و تنها مرکز خصوصی تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان و ترک اعتیاد با بیش از ۲۰ سال تجربه موفق در درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر توانسته است بعنوان تخصصی ترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد کشور، خدمات مناسب و شایسته ای به هموطنان عزیز ارایه دهد. این مرکز در سال ۱۳۷۸ به سرپرستی دکتر شهرام حسام بختیاری متخصص روانپزشکی تاسیس و در طول سالیان فعالیت خود با ارایه ی انواع خدمات سم زدایی مواد، مشاوره ترک اعتیاد، خدمات روانپزشکی و روانشناسی و با کادر مجرب متشکل از متخصص روانپزشکی، روانشناس، تیم پرستاری، مشاوران، تیم خدمات و … بعنوان یک مرکز علمی تخصصی شناخته شده است.

مرکز ترک اعتیاد دی

انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد

متاسفانه در سالهای اخیر مراکز مختلف ترک اعتیاد مختلف در کشور راه اندازی شده است که بدون داشتن علم و تخصص مورد نیاز برای درمان بیماری اعتیاد به فعالیت مشغولند. انواع کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد با روش های غلط و غیرعلمی و برخی با روش های عجیب و غریب اقدام به جذب بیماران برای درمان اعتیاد می کنند که در اکثر موارد منجر به شکست شده و صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد می کنند.

گزارشات حاکی از این است که در برخی کمپ های ترک اعتیاد از روش هایی مانند بستن و زندانی کردن فرد معتاد، تنبیه فیزیکی و سایر روش های غیرعلمی استفاده می شود که نه تنها کمکی به فرد معتاد در ترک اعتیاد نمی کند بلکه صدمات مختلف روحی و جسمی به فرد وارد می کند. در اینگونه مراکز فرد پس از گذراندن دوره و رهایی از اینگونه کمپ ها در اولین فرصت اقدام به تهیه و مصرف مواد مخدر می کند.

تجربه های ناموفق برای ترک اعتیاد منجر به از بین رفتن اراده و خواست فرد معتاد برای ترک اعتیاد می شود و فرد خود را در برابر اعتیاد ناتوان می یابد. و در بعضی موارد فردی که چند بار به اینگونه مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها مراجعه کرده و نتیجه مثبتی دریافت نکرده است، حاضر به همکاری با سایر مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد نیست و این کار را بی فایده و تکراری می داند.

استفاده از داروهای ترک اعتیاد

در برخی از مراکز ترک اعتیاد و کمپ های ترک اعتیاد برای اینکه فرد معتاد نتیجه بگیرد و از اقدام خود برای ترک راضی باشد اقدام به استفاده از برخی داروهای ترک اعتیاد مانند متادون، بوپرنورفین، ترامادول و … می کنند که این امر باعث اعتیاد افراد به این داروها می شود. در اکثر موارد فرد ماده مخدر اصلی را برای مدتی کنار گذاشته و به این داروها وابسته می شود که البته اعتیاد به داروهای ترک اعتیاد در اکثر موارد از اعتیاد به مواد مخدر سخت تر است و برای ترک این داروها نیاز به صرف زمان و مدت بیشتری از خود ماده مخدر مورد مصرف می باشد. به قول معروف از از چاله بیرون می آید و به چاه می افتد.

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی بر این باور است که اعتیاد یک بیماری است مانند سایر بیماری ها، که برای درمان آن نیاز به بررسی های مختلف و ریشه یابی است. درمان اعتیاد باید بصورت چندوجهی و چندتخصصی انجام شود و برای درمان این بیماری باید جنبه های مختلف جسمی و روانی در نظر گرفته شود. فرد معتاد علاوه بر وابستگی فیزیکی از نظر روحی روانی به مواد وابسته می شود و برای درمان صحیح و اصولی این بیماری باید تمامی جوانب این بیماری درمان شود.

بعنوان مثال در برخی از انواع مواد مخدر وابستگی فیزیکی بیمار نسبت به وابستگی روانی آن کمتر است. مثلاً فردی که ماری جوانا مصرف می کند، ظرف چند روز پس از عدم استفاده از نظر فیزیکی از مواد پاک می شود ولی وسوسه و ولع فرد نسبت به تهیه و مصرف آن هنوز وجود دارد. در واقع هدف اصلی در درمان اعتیاد درمان تمامی جوانب بیماری است و استفاده از داروهای ترک اعتیاد فقط نوع اعتیاد را در افراد تغییر می دهد.

امکانات مرکز ترک اعتیاد دی

مرکز ترک اعتیاد دی دارای دو طبقه کاملاً مجزا برای بستری خانم ها و آقایان است و دارای ۳۰ تخت برای بستری افراد می باشد. بخش های مختلف دارای اتاق های عمومی، خصوصی و خصوصی ویژه(VIP) می باشد و تمامی اتاق ها دارای امکانات رفاهی کامل شامل یخچال، تلویزیون، سیستم های صوتی و تصویری و … می باشد. اتاق های خصوصی و خصوصی ویژه دارای حمام و سرویس بهداشتی مجزا بوده و امکان حضور همراه با بیمار نیز وجود دارد.

همچنین مرکز دارای محوطه باز حیاط، سالن عمومی، اتاق کاردرمانی، سالن ورزش با وسایل مختلف ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و امکانات سرگرمی مانند تنیس روی میز، فوتبال دستی، انواع بازی های فکری و رایانه ای و گروهی می باشد.

مرکز ترک اعتیاد دی دارای آشپزخانه صنعتی جهت تهیه غذای بیماران و همراهان، رختشوی خانه، بوفه، کافی شاپ، انبار بهداشتی برای مواد غذایی، انبار دارو و سایر امکانات رفاهی و هتلی می باشد.

جهت مشاهده امکانات مرکز ترک اعتیاد دی به بخش گالری تصاویر مراجعه نمایید

 

نظر بدهید