در ادامه مقالات "شما چه نوع سیگاری هستید؟" از کتاب "برنامه ۳۰ روزه برای ترک سیگار" – قسمت چهارم: سیگاری که نگران وزنش است

جولیا دی ، مدل ، لاغر و جذاب ، حدوداً ۴۰ ساله بود و در مواجهه با مرگ و میر خودش قرار گرفته بود. سیگار کشیدن او را ترسانده بود که اگر او مریض شود چه اتفاقی برای خانواده اش می افتد. همسرش نیز به تازگی به یک بیماری جدی مبتلا شده بود و چندتن از دوستانش نیز مشکلات پزشکی داشتند. او روزانه در حدود ۱۰ نخ سیگار می کشید ، اما در خانه و در مقابل کودکانش نمی کشید. او یک سیگاری مخفی بود که اعتیادش را از خانواده وسیگار و پیری زودرس دوستانش پنهان می کرد. اگرچه او هر روز خارج از خانه کار می کرد ، آخرین باری که ترک کرده بود ۶ پوند در دو هفته اضافه وزن پیدا کرده بود و می گفت که این موضوع خلق او را بد می کند. او خودش را یک شخص خیلی مضطرب توصیف می کرد و کمال گرا و خودبیمار انگار بود و معتقد بود که سیگار به درد او نمی خورد. با این حال درباره آن شش پوند نگران بود.

افراد سیگاری که از اضافه وزن می ترسند ، سیگار می کشند تا اشتهایشان را سرکوب کنند. آن ها از ترک سیگار می ترسند چون از اضفه وزن می ترسند. وقتی جوان ترند ، به خودشان می گویند : "حتی اگر سیگار کشیدن برای من بد است ، حداقل لاغر بودن بهتر است." زمانی که سن این افراد بالا می رود و می بینند که چه اتفاقی برای هم گروهی شان می افتد ، این موضوع صحت و درستی اش را از دست می دهد. در حقیقت لاغری ناشی از سیگار کشیدن منجر به ضعف سلامتی می شود. متأسفانه افزایش متابولیسم ناشی از سیگار کشیدن به دلیل سلامتی نیست بلکه به دلیل یک فرآیند غیرسالم است. بدن به سرعت نیاز دارد تا در حد امکان از این سم ها خلاصی یابد.

من برای جولیا با استفاده از درمان جایگزین با نیکوتین یک برنامه درمانی تنظیم کردم. ما همچنین نوشیدن آب ، استفاده از تنفس عمیق و آرام برای کاهش استرس و نگرانی و چگونگی اجتناب از دیگر افراد سیگاری را به عنوان عادت های جدید مد نظر قرار دادیم. ما مجموعه ای از اطلاعات خاص را برای ترک وی تنظیم کردیم. او موفق شد و می گفت سه روز اول به لطف روش درمانی سخت نبود. او همسرش را که مشکلات جدی مرتبط با سلامتی اش را انکار می کرد می دید و نمی خواست همین کار را با اعتیادش به سیگار بکند. او با آدامس نیکوتین وزنش را پایین نگه داشت. اگرچه کمی اضافه وزن داشت ، ولی برای مراقبت و حمایت از خانواده اش با آن سازش قبل قبولی پیدا کرد.

برخی از دلایل قانع کننده درباره سلامتی و زیبایی برای غلبه بر سیگار کشیدن :

  • پوست خوب
  • ورزشکار شدن
  • بهداشت دهانی خوب ، شامل نگهداری از دندان ها
  • تنفس ، لباس و خانه تمیز
  • کلسیم بیشتر برای استخوان ها به نسبت سن

 

نظر بدهید