مرکز جامع روانپزشکی و ترک اعتیاد دی

دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

مقدمه :

درمان و نگهداری از بیماران دچار اختلالات روانی از جمله دشوارترین و نیز ضروری ترین بخش های خدمات پزشکی می باشد که  نیاز به کادر تخصصی مجرب و پرسنل دوره دیده دارد. همچنین به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور  (مخدر و محرک )درجامعه و پیچیده بودن روشهای درمان اعتیاد ،فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصضی متشکل از روانپزشک ،متخصص بیهوشی ،پزشک عمومی ،روانشناس ،روان پرستار و …بسیار حائز اهمیت میباشد .

با توجه به محدود بودن تعداد و ظرفیت مراکز دولتی در این زمینه و به منظور ارائه خدمات  هرچه کاملتر و پیشرفته تر به بیماران اعصاب و روان و نیز افراد داوطلب ترک اعتیاد(مرکز ترک اعتیاد دی)فعالیت خویش را آغاز نموده است .از افتخارات ما این است که سم زدایی فوق سریع یا UROD برای نخستین بار در ایران در سال ۱۳۷۸ توسط تیم پزشکی دی به سرپرستی دکتر بختیاری انجام گرفت. همچنین  از سال ۱۳۸۲ تا به امروز کلینیک دی با  گسترش خدمات و امکانات خود و به شکل کنونی خویش بی شبهه به عنوان یکی از مجهزترین و موفق ترین مراکز روانپزشکی و ترک اعتیاد کشور مشغول به کار می باشد .

فعالیت این مرکز بطور شبانه روزی و ۲۴ ساعته بوده و پذیرش بیماران به شکل سرپایی و مشاوره، بستری و پانسیون امکان پذیر است، همچنین خدمات اورژانس در زمینه مشکلات روانپزشکی و سوء مصرف مواد ارائه می گردد .

ریاست کلینیک: دکتر شهرام حسام بختیاری دارای بورد تخصصی روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (انیستیتو روانپزشکی ایران -۱۳۷۷) و عضو انجمن روانپزشکان ایران

معرفی همکاران ما در کلینیک ترک اعتیاد دی :

  • کادر درمانی: روانپزشک ،متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه ،پزشک عمومی ، پزشکان مشاور از سایر تخصص های پزشکی، روانشناس بالینی ،روان پرستار ،کار درمانگر، تکنسین بیهوشی
  • کادر اداری : مسئول فنی، مدیر داخلی، حسابدار، کارپرداز، منشی .
  • کار خدماتی : نگهبان، آشپز، تکنسین فنی و خدمتگزار آقا و خانم جهت انجام کلیه امور نظافتی و رسیدگی به بیمار .

معرفی فضای کلینیک :

این مرکز در دو طبقه و دارای ۲۰ تخت بستری می باشد . اتاق های عمومی (۲تا ۵ تخته) خصوصی و خصوصی ویژه می باشد.

تمامی اتاقها اعم از عمومی و خصوصی دارای کلیه امکانات رفاهی مانند یخچال، تلویزیون، سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته، اینترنت پرسرعت و … می باشد. اتاق خصوصی ویژه دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا بوده و همچنین حضور همراه در اطاق خصوصی و خصوصی ویژه امکان پذیر اس .

بیماران می توانند تحت نظارت پرستار و روانشناس از محوطه باز حیاط ،سالن عمومی اطاق کار درمانی (وسایل ورزشی و سرگرمی از جمله فوتبال دستی ،تنیس روی میز ،دوچرخه ثابت ،آلات موسیقی ،نقاشی و طراحی،بازی های فکری، رایانه ای و گروهی و …) استفاده نمایند .

بخش مراقبت های ویژه :

این بخش مجهز به کلیه لوازم و امکانات ICU شامل :

ونتیلاتور و دستگاه بیهوشی ،دستگاه الکترو شوک ،مانیتورینگ قلبی و تنفسی ،دستگاه ECG(نوار قلبی )،ساکشن، پالس اکسی متر ، کاپنوگراف ،ترالی اورژانس و تجهیزات احیاءقلبی_ریوی و … بوده و در مواقع لزوم از جمله سم زدایی ، اورژانس های طبی و نیز شوک درمانی (ECT) مورد استفاده قرار می گیرد .

–   کلینیک دارای آشپزخانه صنعتی ،رختشویخانه ،بوفه ، انبار بهداشتی جهت مواد غذایی ،انبار دارویی ،واحد امانات جهت بیماران و کلیه امکانات رفاهی و هتلی می باشد .

نظر بدهید