دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد طبق روال سال های گذشته در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی رازی واقع در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این کنگره توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با هدف آشنايي متخصصان و مسئولان با آخرين تحقيقات در عرصه دانش اعتياد و همچنین آشنایی با مراکز خصوصی و دولتی فعال در این حوزه برگزار گردید.

محورهای شاخص این کنگره عبارتند از : ابعاد شناختی اعتیاد ، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد ، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد محرک ، اعتیاد در زنان ، اعتیاد در کودکان و نوجوانان ، اعتیاد در گروه های خاص ، اعتیاد و ابعاد فرهنگی ، اعتیاد و مسائل اجتماعی ، اعتیاد و مسائل قانونی ، بیولوژی اعتیاد ، پرستاری و مددکاری در اعتیاد ، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد ، پیشگیری از اعتیاد ، درمان و بازتوانی در اعتیاد ، رفتارهای جنسی در مصرف مواد ، رفتارهای اعتیادی (خوردن، سکس، بازی . . . ) ، روان درماني­ هاي اعتياد ، ژنتيک و اپي­ژنتيک ، سیاستها و برنامه ها در کاهش تقاضا ، کاهش آسیب ، مشکلات جسمي در مصرف مواد ، مصرف الکل و …

مرکز جامع روانپزشکی و ترک اعتیاد دی طبق روال سال های گذشته و در جهت اهداف خویش در این همایش به صورت فعال شرکت کرده و آخرین اخبار و دستاوردهای خود را برای پزشکان و متخصصان و همچنین عموم مردم به نمایش درآورد. مجموعه کلینیک دی به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان اعتیاد با هدف شناساندن خود به جامعه روانپزشکی و همچنین آشنایی بیشتر همکاران با این مرکز در این کنگره شرکت کرده و خدمات خود را معرفی کرده است.

نظر بدهید