طبق گزارشات بدست آمده از ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی، توهم زا و روان گردان در سطح کشور شناسایی شده است. یکی از جدیدترین و قوی ترین نوع ماده های مخدر و توهم زا در جهان که با رشد روز افزون خود در میان جوانان و نوجوانان بالاخص در پارتی های شبانه و کنسرت ها از محبوبیت بالایی برخوردار شده، ماده مخدری است به نام فلاکا که تهدیدی جدی برای سلامت و امنیت جامعه تلقی می گردد.

ماده مخدر فلاکا از چه چیز تشکیل شده است؟

 فلاکا ماده ی مخدر و توهم زایی که شبیه سنگریزه های ته آکواریوم است.

ماده مخدر فلاکا یا گروِل کریستاله های سفید رنگی که از زیرمجموعه مواد مخدر نمک حمام می باشد. فلاکا از ترکیبات موادی مانند هرویین و متافتامین، آمفتامین و محرک های کتینون که از گروه آلفا پی-وی-پی  هستند استخراج می شود. ماده مخدر فلاکا ماده ای شیمیایی و مصنوعی بوده که در آشپزخانه های غیرمجاز در مقادیر بسیار بالایی تولید می شود.

در بسیاری از این آشپزخانه ها مافیای مواد مخدر به دلیل پایین آوردن نرخ مواد، فروش و تولید بیشتر از قرص های خراب و فاسد استفاده می کنند که تاثیرات مخرب این ماده مخدر را صدها برابر افزایش می دهد.

ماده مخدر فلاکا یا زامبی

فردی که ماده مخدر فلاکا مصرف می کند در واقع نمی داند چه چیزی را مصرف می کند چرا که این ماده مخدر و روان گردان به دلیل ناشناخته بودن در دوز مصرفی نیز ناشناخته است.

فرد با مصرف ماده مخدر فلاکا دچار عوارض زیر می شود:

– بیش فعالی

– هایپرترومی

– اضطراب شدید

– اختلالات رفتاری

– توهم

پارانویا

– هذیان گویی

– تمرکز بسیار بالا

– افزایش انرژی

– تعریق بیش از اندازه

که این عوارض معمولاً چیزی در حدود ۴ ساعت دوام دارد اما عوارض وحشتناک ناشی از مصرف آن تا چند روز همراه مصرف کننده باقی می ماند. مصرف تنها یکبار از ماده مخدر فلاکا به دلیل خاصیت اعتیادآور بودن بسیار بالایی که دارد پیامدهای جبران ناپذیری بر سلامت روح و روان فرد بجای می گذارد.

ماده مخدر فلاکا بوی بسیار بدی دارد. به همین جهت آن را در بسته های پلاستیکی نگهداری می کنند.

روش های مصرف ماده مخدر فلاکا یا زامبی:

– شیاف کردن

– خوردن

– حل کردن و نوشیدن

– بلعیدن در قالب قرص

– دود کردن در سیگارهای الکترونیکی

– تزریق کردن

هر کدام از این شیوه ها خطرات خاص خود را بهمراه دارد اما در مورد تزریق ماده مخدر فلاکا احتمالات خطرناک تری نیز وجود دارد. سرنگ آلوده و بیماری های عفونی یکی از آنهاست.

عملکرد مغز در حین ورود ماده مخدر فلاکا به سیستم عصبی مغزی

نشئگی ماده مخدر فلاکا اثری شبیه به ماده مخدر کوکائین در فرد مصرف کننده ایجاد می کند و فرد با مصرف ماده مخدر فلاکا دچار جنون هیجانی و آنی و همچنین احساس سرخوشی زیادی می شود و تمام این عوامل به سبب انتقال این ماده بر روی گیرنده های عصبی مغز یعنی دوپامین و سروتونین است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد دوام این حالات در فرد مصرف کننده چیزی در حدود ۳ تا ۴ ساعت ادامه خواهد داشت.

ترک اعتیاد فلاکا

تاثیراتی که ماده مخدر فلاکا بر مغز مصرف کننده می گذارد سبب بروز رفتارهای تهاجمی، خشونت آمیز، غیر معقولانه و احمقانه می شود و تمام این رفتارها به سبب ایجاد یک سری تغییرات در فیزیولوژی بدن مصرف کننده می باشد.

– بالا رفتن ضربان قلب

– بالا رفتن فشار خون

– تهوع و تشنج

– افزایش شدید دمای بدن

– ایست قلبی

بخاطر عارضه های خطرناک و روان پریشانه ایی که ماده مخدر فلاکا بر سیستم عصبی و مغز فرد مصرف کننده وارد می کند، طبق آمارهای بدست آمده مواردی مانند آسیب رساندن به دیگران،خشونت های شدید، قتل، تجاوز و یا خودکشی بسیار دیده شده است.

کلینیک ترک اعتیاد دی با بیش از ۲۰ سال تجربه موفق در زمینه ترک اعتیاد انواع مواد مخدر و مواد روانگردان به سرپرستی دکتر بختیاری، با در اختیار داشتن کادر پزشکی و روانپزشکی متخصص آماده ارایه خدمات ترک اعتیاد فلاکا بصورت بستری شبانه روزی می باشد. این کلینیک دارای بخش های مجزای بستری خانم ها و آقایان می باشد و اولین مرکز ترک اعتیاد در کشور است که خدمات سم زدایی فوق سریع را به هموطنان عزیز ارایه نموده است.

جهت مشاوره رایگان ترک فلاکا با شماره تلفن ۰۲۱ 75354 تماس بگیرید

 

نظر بدهید