امروزه اعتیاد یک معضل اجتماعی و به نوعی فرهنگی است که افراد زیادی را به کام خود کشیده است و ابعاد مختلف شخصی، اجتماعی، شغلی و فرهنگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و درمان و ترک آن نیاز به یک روش اصولی و برنامه ریزی علمی و تخصصی دارد.

اخیراً در شبکه های ماهواره ای و کانال های مجازی تبلیغات گسترده ای برای داروهای گیاهی ترک اعتیاد انجام می شود و گفته می شود که این داروها با ترکیب عصاره ی چند گیاه باعث ترک اعتیاد قطعی می شود.

با توجه به اینکه مهم ترین و قوی ترین مواد مخدر و اعتیادآور (تریاک، هروئین، کوکائین و …) منشأ گیاهی دارند و در اکثر آنها مورفین وجود دارد، مهمولاً داروهای ترک اعتیاد شیمیایی هستند و به دلیل استفاده خودسرانی و غیرعلمی، اکثراً نه تنها منجر به ترک اعتیاد نمی شوند بلکه خود داروها باعث ایجاد وابستگی شدید می شوند.

این داروها به دلیل ایجاد مقاومت شدید، باعث ایجاد اعتیاد شدید شده و معمولاً ترک آنها نیاز به زمان زیاد است و از خود ماده مخدر دشوارتر است.
اینگونه تبلیغات هیچگونه جنبه ی علمی نداشته و اکثر این داروها تقلبی و ساختگی می باشند.

در حال حاضر هیچگونه دارو یا گیاهی وجود ندارد که بتواند به سرعت و بدون عوارض باعث ترک و درمان اعتیاد شود.

معمولاً داروهایی که در کانال های ماهواره ای و شبکه های مجازی به عنوان داروی گیاهی ترک اعتیاد معرفی می شوند، خود حاوی مقداری مواد مخدر هستند که بصورت کنترل نشده و غیر علمی و با تجویز افراد غیر متخصص وارد بدن می شوند و عوارض زیادی را به فرد معتاد وارد می کنند. 

اکثر این داروها که تحت عنوان داروهای ترک اعتیاد و داروهایی برای سم زدایی مواد معرفی می شوند، پس از اتمام دوره مصرف، فرد بیمار با خود دارو وابستگی پیدا کرده و اعتیاد او نیز عود می کند. یعنی نه تنها اعتیاد وی به مواد مخدر درمان نشده، بلکه به خود داروی به اصطلاح گیاهی ترک اعتیاد نیز وابسته می شود.

 

ترک اعتیاد در منزل با داروهای ترک اعتیاد:

با توجه به اینکه روند درمان اعتیاد یا ترک اعتیاد یک پروسه ی بسیار حساس و علمی است، ترک اعتیاد در منزل فقط یک جمله ی تبلیغاتی و سودجویانه است.
ترک اعتیاد و سم زدایی مواد دارای دو جنبه ی جسمی و روحی-روانی است و می بایست تحت نظر متخصص روانپزشکی و کادر روانشناس و … انجام شود. 

ترک اعتیاد در منزل و با روش ها و داروهای جعلی نه تنها باعث درمان این بیماری نمی شود، بلکه ممکن است بسیار خطرناک باشد و باعث ایجاد مشکلات گوارشی، تشنج، مشکلات قلبی و … شود. علاوه بر موارد ذکر شده در اکثر موارد بیمار علاوه بر ماده مخدری که مصرف می کرده است، به خود داروی گیاهی ترک اعتیاد نیز وابسته می شود.

ترک اعتیاد با روش های غیر اصولی و غیر علمی، نتیجه ای جز ناکامی برای فرد نخواهد داشت و انگیزه ی فرد معتاد را برای ترک اعتیاد از بین می برد.

 

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی به سرپرستی دکتر بختیاری با سالها تجربه ی موفق در زمینه ی ترک اعتیاد و سم زدایی مواد و با کادر متخصص روانپزشک، روانشناس، روان درمانگر، مشاور، پرستار و … خدمات درمان اعتیاد را با روش های علمی و تخصصی به هموطنان عزیز ارایه می نماید.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

داروهای ترک اعتیاد به مواد مخدر:

یک سری دارو برای ترک اعتیاد وجود دارد که فقط باید تحت نظر پزشک متخصص، با دوز مشخص و به میزان مشخص فقط در بعضی موارد باید مورد استفاده قرار گیرد.
برخی داروها مانند بوپرنورفین، متادون، نالوکسان، نالتروکسان و … وجود دارد که متاسفانه در برخی مراکز ترک اعتیاد به سادگی تجویز و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

کلینیک ترک اعتیاد دی بر این باور است که اعتیاد باید بصورت روانی و علمی درمان شود نه اینکه برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از این داروها استفاده کرده و این داروها جایگزین مواد مخدر شوند.

نظر بدهید